De nieuwe kantoren van UNICEF BELGIË

UNICEF Belgium_

2022 - 820 m2 - Design & Build

Office branding, een meerwaarde voor de onderneming

Office branding heeft als doel om kantoren aan te passen aan de identiteit van een onderneming. Zo wordt de werkplek een aantrekkelijke omgeving, die het merkimago van de onderneming uitdraagt.  UNICEF België is een voorbeeld op dit vlak, dankzij het team van Natalie Schoonjans, Sales & Project Manager bij Alternativ. Dat team ontwierp namelijk een werkruimte die zowel medewerkers als bezoekers inspireert en kinderen verwelkomt.

We zijn gevestigd in het Gare Maritime, een energieneutraal gebouw dat uitmuntende duurzaamheidsprestaties kan voorleggen en kantoor- en evenementenruimtes verhuurt. Deze voordelen vielen in de smaak bij UNICEF België, dat er 821 vierkante meter kantoorruimte huurde. Hun wens? Een dynamische en open werkomgeving om hun team, partners, sympathisanten en jonge bezoekers te ontvangen.

Een Kinderhuis in het hart van de werkomgeving

Na de Tweede Wereldoorlog hadden miljoenen kinderen humanitaire hulp nodig. UNICEF werd opgericht om hen te helpen. Vandaag is UNICEF meer dan ooit nodig om het welzijn en de rechten van kinderen te waarborgen. UNICEF België, een van de 34 nationale comités wereldwijd, zorgt hiervoor door fondsen te werven voor de internationale programma’s van UNICEF en door het Belgische publiek en de beleidsmakers bewust te maken van de situatie van kinderen in België en de rest van de wereld.

We Hebben met hart en ziel gewerkt om de nobele missie en waarden van UNICEF te vertalen naar zijn werkruimte. UNICEF België organiseert opleidingen en evenementen en ontvangt tal van bezoekers. Alternativ moest de organisatie dan ook een sterke identiteit geven via de inrichting van haar kantoren.

Natalie Schoonjans – Sales & Project Manager

“We kozen voor een grote open werkruimte om de transparantie te symboliseren. Die werkruimte bestaat uit een zone met bureaus en geluiddichte cabines waarin werknemers zich kunnen afzonderen. Er is ook een informele samenwerkings- en ontmoetingsruimte die van nature veel gemoedelijker is.

 

Om de missie van UNICEF België als behoeder van kwetsbare kinderen en beschermer van kinderrechten in de werkomgeving te benadrukken, creëerden we als eerste decorelement een kinderhuis, dat veiligheid uitdraagt. Deze ontvangstruimte, die als inkomhal en flexkantoor fungeert, sprak het team van UNICEF België meteen aan. We werkten ook samen met enkele leveranciers en partners van UNICEF en gaven daarbij voorrang aan duurzame materialen zoals natuurlijk hout en zachte kleuren. Grote UNICEF-foto’s van kinderen sieren de muren van verscheidene lokalen om ze kleurrijker en levendiger te maken. Dit project is het resultaat van een co-creatieproces en inzicht in de behoeften van het team. We zijn echt trots dat we mochten samenwerken met een organisatie die zo’n belangrijke missie nastreeft.”

Project Manager: Natalie Schoonjans

Designer : Victoria Panenhoat

U kan de producten van deze realisatie terug vinden in onze catalogus_

Privé: Framery Q
Privé: Framery Q

Framery

Privé: Framery 2Q
Privé: Framery 2Q

Framery