Een ongezellig en donker kantoor waar de akoestiek een ramp is en dat niet inspireert, uitnodigt tot samenwerken of tot socializen? Het spreekt voor zich dat je vandaag niet mag verwachten dat je met zo’n omgeving nieuw talent kunt aantrekken of gevestigde waarden aan boord kunt houden.
En da’s precies waarom je maar beter werk maakt een aantrekkelijk kantoor. Specifieker nog: dat is waarom je moet inzetten op een bureau-inrichting op maat. Want als jouw bedrijf uniek is, dan moet je kantoorinrichting dat ook zijn.
Omdat branding maatwerk is
Bij een bureau-inrichting speelt ten eerste je branding een belangrijke rol. Of je nu een leverancier over de vloer krijgt of teamleden of klanten verwelkomt: iedereen die een voet zet in je kantoor, moet meteen weten dat hij of zij zich in jouw organisatie bevindt. Daarbij helpen elementen als kleurgebruik, een prominente plaats voor je logo, eventueel tekeningen of slagzinnen op de muren, en zelfs originele bordjes die aangeven waar de toiletten zijn of sprekende namen voor de vergaderzalen.
Wat heeft je team nodig?
Ten tweede hou je bij je bureau-inrichting het best rekening met de situatie en de activiteiten op de vloer. Komt iedereen nog elke dag op kantoor werken? Of zijn vaste bureaus geen must meer, omdat thuiswerk bij jullie helemaal ingeburgerd is? Wat hebben je teamleden precies nodig om hun job op kantoor naar behoren te doen én om er zich thuis te voelen? En al even belangrijk: hoe zorg je ervoor dat werknemers die het merendeel van de tijd op de baan of bij klanten zitten toch een sterke band houden met de werkplek en de collega’s?
Deze en nog veel meer vragen moet je zien te beantwoorden voordat je weet aan welke noden je bureau-inrichting op maat moet voldoen. Werk hiervoor niet alleen met de cijfers die pakweg de hr-afdeling je aanreikt, maar ga ook echt in gesprek met je mensen – via enquêtes, brainstormsessies, focusgroepen of met behulp van ambassadeurs.
Bureau-inrichting op jóuw maat?
De tijd, de ruimte, het budget en de doelstelling van elk bedrijf is anders. We nemen uiteraard al die individuele factoren mee voor onze klanten, maar stellen bovendien een projectmanager aan om elk project persoonlijk en stap voor stap te begeleiden. Eens bekijken wat we voor jou kunnen doen? Laat ons iets weten.